خرید ویدئو کنفرانس
خرید ویدئو کنفرانس چه الزاماتی دارد ؟
آبان ۸, ۱۳۹۸
استفاده از ویدئو کنفرانس
افزایش تقاضا برای استفاده از ویدئو کنفرانس
آذر ۲, ۱۳۹۸
مزایای ویدئو کنفرانس

استفاده از ویدئو کنفرانس به علت هزینه های بالا و رکود نتورکینگ محدود شده است. اما اکنون کارمندانی که ارزش تکنولوژی را درک کرده اند متقاضی استفاده از آخرین ابزارهای پیشرفته برای پشتیبانی از کارایی حرفه ای هستند. شرکت هایی که از این تکنولوژی جدید استفاده کرده‌اند مزایای ویدئو کنفرانس را به سرعت تجربه نموده اند.
در سال‌های اولیه کنفرانس ویدیویی صرفاً به عنوان ابزاری که هزینه ‌های سفر را کاهش می‌داد؛ مورد استفاده قرار می گرفت. اما حالا مزایای ویدئو کنفرانس گسترش بسیاری پیدا کرده است. همکاری گروهی تا به حال این چنین ساده نبوده است. آگاهی بیشتر از مزایای تعامل با ویدئو کنفرانس موجب رشد روز افزون آن شده است.

ویدئوکنفرانس می تواند دستیابی به اهداف زیر را تضمین نماید:

• بهبود در برقراری ارتباط
• روابط تجاری بهتر
• جلسات بزرگتر
• رضایتمندی بیشتر کارمندان
• ارتقا توانمندی رقابت

مزایای ویدیو کنفرانس همگی در یک عبارت کلیدی خلاصه می شود. “ما هر چه سریعتر به سمت اهدافمان حرکت می‌کنیم چون می توانیم افرادی را که با آن ها همکاری می‌کنیم؛ ببینیم و با آن ها تعامل کنیم.”

مزایای کنفرانس ویدئویی

نسبت هزینه به درخواست همچنین کاربرد آسان، از مزایای ویدئو کنفرانس در اکثر شرکت های تجاری است. آنچه که ما از برقراری ارتباط انتظار داریم در گسترش هر چه بیشتر ویدیو کنفرانس تاثیرگذار است. بدیهی است که کارمندان همواره می خواهند با یکدیگر صحبت کنند آنچه که اکنون درک شده این است که محیط های کاری تیمی که روی برقراری ارتباط تمرکز کرده‌اند مزایای تجاری فوق العاده ای به دست آوردند.

علاوه بر مزایای قابل توجهی که در تحقیقات به دست آمده است؛ برقراری ارتباطی ویدیویی می تواند:

• به شرکت تجاری کمک کنند تا با کارایی بیشتری به سمت اهداف خود حرکت کند.
• یادگیری و خلاقیت را در سازمان افزایش دهد.
• مهارت ها، قدرت ها و افق دید گسترده را با هم ترکیب کنند.
• اعتماد سازی کند و کارمندان را تشویق به مشارکت یکسان نماید.
• دید گسترده در خصوص اهداف ایجاد کنند.
• به پیشرفت کارمندان کمک کند.
• به آموزش مهارت های حل اختلاف کمک کند.
• دید گسترده تری برای کاربر ایجاد کند.
• افراد را به مشارکت و پیوستن به بحث تشویق کند.
• به حل سریع تر مسئله و افزایش خلاقیت و نوآوری کمک کند.
• به ایجاد روند گام به گام برای انجام کارها کمک کند ( الگوریتم تقسیم و حل مسئله )
• رضایت مندی از شغل را بهبود بخشیده و به باقی ماندن کارکنان در محل کار کمک کند.

تحلیلگران اعتقاد دارند که تقاضا برای کنفرانس ویدئویی دو فاکتور اضافی را نیز در بر می گیرد: افرادی که به صورت دورکاری همکاری می کنند و نسل جدید. این کارمندان زمانی که با تکنولوژی‌های دارای ابزار های کاربری آسان کار می کنند؛ رضایت بیشتری دارند. به همین علت کاربرد ویدئو کنفرانس به شدت در حال گسترش است.
بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ استفاده از ویدئو کنفرانس تا ۸۷ درصد افزایش یافت. طبق نظرسنجی انجام گرفته توسط شرکت ها، ۷۱ درصد از شرکت های تجاری طی دو سال اخیر اتاق های کنفرانس خود را به ویدئو کنفرانس مجهز کردند.

اصلی ترین مزایای ویدئو کنفرانس

کاهش نیاز به مسافرت های کاری مهم ترین مزیت ویدئوکنفرانس است اما مزایای ویدئو کنفرانس بیشتر از این هاست. در حقیقت حداقل منفعت استفاده از ویدئو کنفرانس تاثیرگذاری قابل توجه روی طرف مقابل است. یکی دیگر از بزرگترین منافع ویدئو کنفرانس کاهش مدت زمانی است که در جلسات هدر می رود. طبق نظرسنجی انجام گرفته از ۴۷۰۰ کاربر،

اصلی ترین مزایای ویدئوکنفرانس شامل موارد زیر می شود:

• افزایش بازده و کارایی جلسات – ۹۴%
• افزایش تاثیر مذاکرات – %۸۸
• بهبود روند تصمیم گیری – ۸۷%
• کاهش مدت زمان سفر – ۸۷%

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق